درخواست آنلاین

برند بوش آلمان از پرفروش ترین برندهای لوازم خانگی است که نمایندگی فروش اجاق گاز این برند نیز دارای محصولات مختلف و باب هر سلیقه ایی  مانند: اجاق گاز برقی بوش، اجاق گاز چهار کاره بوش، اجاق گاز پنج کاره بوش و … می باشد، به سرویس در این مقاله قصد دارد شما را با تاریخچه شرکت اجاق گاز بوش،همچنین راهنمای تعمیر برای بروز مشکلات احتمالی این اجاق گاز ها آشنا کند.پس در ادامه همراه ما باشید.

تاریخچه

در سال 1886 فردی به نام رابرت بوش که  25 سال داشت  کارگاهی با هدف تعمیر لوازم برقی،ماشین آلات ، دستگاه های تلفن و… تاسیس نمود. این فرد با تلاش و تکاپو های زیادی توانست بعد از زمان کوتاهی کارگاه کوچکش را به شرکتی موفق و بین المللی تبدیل نماید.

رابرت بوش سیستم های شمع و جرقه رابه وسیله تبلیغات به آمریکا معرفی کرد.که این اقدام او موجب فروش های میلیون دلاری شرکتش شد.پس از این موفقیت ها  شعبه های بوش در کشورهای مختلفی  چون: چین ، استرالیا، ژاپن و آرژانتین نیز تاسیس شد.

با شروع جنگ جهانی اول در سال 1914 به یکباره تمامی شعبه ها و دفاتر بوش تعطیل شدند. اما بوش تسلیم نشد و اقدام به تاسیس دفاتر جدیدی در کشورهای مختلف دیگری نمود و این بار تمرکزش را بر روی محصولات دیگری نظیر: چراغ موتور سیکلت، شیشه پاک کن و … گذاشت.بعد از شروع جنگ جهانی دوم این دفعه شرکت بوش تمرکز خود را برروی تولید محصولات نظامی گذاشت.پس از پایان جنگ جهانی،بوش به فکر رفع نیازهای مردم از طریق  تولید لوازم خانگی مثل یخچال، لباسشویی و مخلوط کن و اجاق گاز افتاد.

امروزه شرکت بوش یکی از ده شرکت برتر آلمانی به حساب می آید که دفاتر متعددی در بیشتر از 50 کشور دنیا دارد.قریب به 78 میلیارد یورو درآمد این شرکت برآورد شده است.

اجاق گازهای بوش دارای دربی هستند که قسمت  بالایی  آن  قابل باز شدن می باشد و در قسمت بالای صفحه پس از سرشعله یک درپوش نشکن شیشه ایی تعبیه شده که پس از انجام  پخت و پز می توانید درپوش را ببندید.

اجاق گاز بوش دارای  تایمر دیجیتال، فندک، کلید برای تنظیم حرارت . روشن و خاموش کردن شعله می باشند که تمامی این امکانات  براساس بروزترین تکنولوژی دنیا طراحی شده است.

مشکلات و تعمیر اجاق گاز بوش

تمامی اجاق گاز ها ممکن است دچار اشکالات احتمالی شوند که اجاق گازهای بوش نیز جدا ازآنها نیستند.در ادامه می خواهیم با این مشکلات احتمالی و چگونگی مواجه با آن ها بیشتر آشنا شویم و به شما این اطمینان رو بدیم که به سرویس نماینده تعمیر اجاق گاز در تهران در هنگام مواجه با هر مشکلی در رابطه با هرگونه اجاق گازی به کمک شما خواهذ آمد.

یکسان نبودن شعله

شعله ها باید در یک اجاق گاز سالم به صورت یکدست و به رنگ آبی باشند. ارتفاع یک شعله بدون ایراد چیزی حدود 20 میلی متر می باشد. برخی مواقع شعله‌های اجاق گاز دارای  رنگ زرد و قدرت کمی  هستند.البته این موضوع مشکل جدی نیست، اما بهتر است که رفع شود. دلیل وجود چنین مشکلی می تواند کثیف بودن شعله‌ های گاز باشد.

برای رفع این مشکل باید شعله ها را با کمک  آب و کف و دستمال مناسب تمیز کنید. سپس  بوسیله  دستمالی خشک آن را تمیز کنید تا کفی باقی نماند.

خاموش شدن بدون علت پیلوت

اگر پیلوت اجاق گازتان  به صورت کاملا  ناگهانی خاموش می شود، یعنی صحیح  تنظیم نشده است . در این حالت هنگام روشن شدن گاز کافی به آن نمی رسد و در نتیجه خاموش می شود.این مشکل را می توانید با بستن مقداری از محفظه پیلوت برطرف کنید.

روشن نماندن فندک

معمولا تمامی اجاق گاز های بوش دارای سیستمی هستند که با چرخاندن کلید گاز و نگه داشتن آن برای  چند ثانیه‌ شعله  روشن می شود و اگر شعله روشن نشد به این معنی است که  فندک دچار مشکل شده و به تعمیر نیاز دارد.ریختن مایعات روی شعله و رفتن آب به داخل فندک و شعله بر اثر شست و شوی نادرست، ، فشردن بیش از حد دکمه فندک، کم بودن بیش از حد شعله به مدت طولانی و خراب شدن ترموکوپل، باعث  خراب شدن فندک می‌شود. برای رفع این مشکل بهتر است با نمایندگی های اجاق گاز بوش تماس بگیرید.

سوختن شعله‌ها با صدا

اصولا شعله‌های اجاق گاز خصوصا اجاق گاز بوش بدون ذره ایی صدا می‌سوزد. در صورتی که  شاهد صدای زیادی حین روشن کردن و سوختن شعله بودید.نشان دهنده ی وجود مشکل در هوا رسانی به شعله ها می باشد. اگر میزان هوایی که به شعله ها جهت سوختن می‌ رسد یکسان نباشد، باعث بروز این مشکل می شود. که برای رفع آن  باید شاتر هوا را بررسی کرده و میزان گاز و هوای ورودی را مجددا  تنظیم نمایید.

سخن پایانی

اجاق گاز بوش دارای کیفیت بالایی می باشد اما همانطور که پیش تر گفتیم ممکن است دچار مشکلاتی شود که اگر خودتان نتوانستید آن ها را رفع کنید بهترین کار تماس و مراجعه به نمایندگی های بوش می باشد.امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *