درخواست آنلاین

یکی از قدیمی ترین و معروف ترین برند ها در زمینه تولید لوازم خانگی، به خصوص اجاق گاز، شرکت سینجر می باشد. این شرکت در سال 1371 با هدف تولید انواع لوازم حرارتی اعم از اجاق گازهای خانگی، اجاز گاز های فر دار، اجاق گازهای مبله و … تاسیس شد. شرکت سینجر با توجه به کیفیت بسیار خوب و قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای که داشت، توانست محبوبیت و مقبولیت بالایی در بازار کسب کند.

همچنین این شرکت از سال 1386 به بعد نیز، با گواهینامه ی تایید صلاحیت از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران دریافت کرده و به دین سبب  به یک آزمایشگاه مرجع و همکار موسسه استاندار تبدیل شده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی مردم و نیاز های آن ها، این شرکت در تلاش است برای هماهنگی با آن ها، دست به طراحی و تولید قطعات بروز بزند.

به طوری که کادر مدیریت و کارکنان مجرب این شرکت، در راستای پاسخ گویی به نیاز های امروز انسان ها و هماهنگی با سبک زندگی آنها، به تولید انواع مختلفی از اجاق گازهای صفحه ای از جنس استیل و شیشه ، فرهای توکار و روکار و همچنین هودهای شومینه ای و زیر کابینتی اقدام می کنند. کارخانه و دفتر مرکزی شرکت سینجر در شهر  تهران-کیلومتر 13 جاده ساوه-نرسیده به پل شاتره-خیابان سینجرقرار دارد.

تعمیر اجاق گاز سینجر

اجاق گاز سینجر، در کنار کیفیت بالا و امکاناتی که دارد، ممکن است گاها دچار مشکلات خاصی شده و نیاز به تعمیر داشته باشد. در ادامه مقاله انواع مشکلات رایج اجاق گاز سینجر و تعمیر آن را بررسی می کنیم.

از متداول ترین مشکلات هر اجاق گازی گرم نکردن آن است. مشکل گرم نکردن اجاق گاز ناشی از عوامل مختلفی نظیر، خرابی ترموستات، فیوز حرارتی معیوب، ایراد در سوئیچ، آسیب دیدن المنت حرارتی و… می باشد. برای تعمیر اجاق گاز ابتدا باید دلیل اصلی مشکل را پیدا کرده و سپس متناسب با آن به چگونگی تعمیر بپردازیم. در برخی مواقع قطعه نشکسته و نسوخته است در این حال تعمیرکار سعی می کند خود قطعه را با دانش و تجربه خود تعمیر کند، در غیر اینصورت قطعه به کلی تعویض می شود.

1) یکی از مشکلات اجاق گاز های سینجر که در نوع فردار آن دیده می شود، عدم بسته شدن کامل درب است. این مشکل اغلب ناشی از لولاهای تاشو یا ریلی تعبیه شده در درب اجاق گاز می باشد. برای تعمیر این مشکل ابتدا لولا ها را دوباره تنظیم می کنند، در صورت رفع نشدن مشکل لولا ها تعویض می شوند. اگر پس از تعویض لولا ها، درب هنوز مشکل داشته باشد، ایراد از بست ها بوده و باید تعویض شوند.

2)عدم روشن شدن مشعل های اجاق گاز،این عامل اکثرا بخاطر نفوذ مایعات به خصوص شیر و آب به داخل چشمک های مشعل می باشد. برای تعمیر این مشکل، تعمیرکار ابتدا گاز را باز کرده و به تمیز کردن سوراخ های مشعل می پردازد، در صورت تعمیر نشدن مشکل، بایستی مشعل ها به طور کلی تعویض شوند.

3)از دیگر مشکلات اجاق گاز سینجر، یکنواخت پخته نشدن غذا است. این مشکل که اکثرا در اجاق گازهای قدیمی تر دیده می شود، ناشی از بسته نشدن صحیح بست می باشد. با تعویض سیستم بست می توان به تعمیر اجاق گاز اقدام کرد.

4) اگر بخواهیم به آخرین مورد از مشکلات اجاق گاز سینجر اشاره کنیم میتوان به حرارت بیش از حد و سوزاندن غذا اشاره کرد اگر اجاق گاز شما همچین حالتی را دارد، احتمالا ترموستات آن اسیب دیده است. در این حالت برای تعمیر اجاق گازتان، بهتر است قطعه ترموستات را تعویض کنید.

سخن پایانی

اجاق گاز سینجر، یکی از قدیمی ترین،پر افتخار ترین و با کیفیت ترین شرکت های موجود در زمینه تولید انواع مختلف اجاق گاز ها می باشد. این شرکت که از سال 1371 فعالیت خود را شروع کرده است، همچنان به تولید مدل های جدید و متنوع از انواع مختلف اجاق گاز مشغول است.

اجاق گاز ها به دلیل کاربرد زیادی که دارند در خطر مشکلات و آسیب های گوناگون هستند. مشکلات ایجاد شده برای یک اجاق گاز، اغلب یکی بوده و این مشکلات فارغ از برند و جنس و کیفیت اجاق گاز می باشد. در این مقاله سعی کردیم رایج ترین مشکلات بوجود آمده برای این اجاق گاز را شرح داده و راه های تعمیر آن را بررسی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *