تاریخچه

کمپانی لوفرا در سال 1956 میلادی توسط برادران لوواتو احداث شد. در ابتدای کار، لوفرا به ساخت کوره های اردوگاهی با استفاده از فلزات باقی مانده از جنگ مشغول بود. پس از گذشت مدت ها، با توجه به تغییر در زندگی مردم و پیشرفت تکنولوژی و در جهت پاسخ گویی به نیاز انسان ها، این شرکت به تولید اجاق گاز اقدام کرد.

اولین اجاق گاز های طراحی شده توسط کمپانی لوفرا، از جنس فلز ضد زنگ بوده و برای مصارف خانگی تولید شده بودند. این شرکت در دهه 80 میلادی با تحلیل و آنالیز منطقی بازار عرضه و تقاضا، همچنین بهره گیری از ساختار سازمانی جدید در کنار بازسازی و تعمیر واحد های سازمانی خود، به تولید اجاق گاز های با کیفیت و متنوع شروع کرد.

این شروع نقطه عطفی برای کمپانی لوفرا بود تا بتواند از رقیبان خود سبقت بگیرد. در سال 2008 میلادی بحران های همه جانبه و سنگینی بر این کمپانی وارد شد. شدت این بحران ها به قدری پیش رفت که کمپانی لوفرا مجبور به تعطیلی کامل شرکت خود به مدت 2 سال شد. ارزش سهام این شرکت به شدت افت کرد و تقریبا کمپانی فلورا تا مرز ویرانی پیش رفت.

تا اینکه خرید تمامی سهام این شرکت توسط یک سرمایه گذار ایرانی به نام سید محمدرضا صالحی زاده ، باعث احیاء و بازسازی این کارخانه شد. این کمپانی زیر نظر مالک ایرانی خود، در کنار تولید اجاق گاز هایی با برند لوفرا، اجاق گازهایی با برند پلی استیل را نیز وارد خط تولید کرد. امروزه هم برند پلی استیل و هم برند لوفرا جز محصولات باکیفیت بازار های ایران و بازار جهانی هستند.

تعمیر اجاق گاز لوفرا

اجاق گاز لوفرا یکی از باکیفیت ترین اجاق گاز های موجود در بازار ایران است. اما با این همه حال ممکن است طی اتفاقاتی لازم باشد تا آن را تعمیر کرد. در هنگام بروز هر مشکلی در اجاق گاز، بهتر است آن را به نمایندگی های معتبر لوفرا بسپارید. در ادامه ما با شرح نکاتی شما را در تعمیر این اجاق گاز ها یاری می کنیم.

یکی از رایج ترین مشکلات اجاق گاز لوفرا خاموش شدن پیلوت می باشد. علیت اصلی این مشکل، کم بودن مقدار گازی است که به پیلوت می رسد. برای تعمیر آن بایستی شعله پیلوت را مجددا تنظیم کرد و از دلایل خاموش شدن پیلوت، وارد شدن هوای زیاد به مخلوط کن است. که برای رفع این مشکل نیز کافی ست صفحه مخلوط را کمی ببندید.

 روشن نشدن مشعل: این مشکل ناشی از 2 علت می باشد اولا اینکه ممکن است مایعات و یا چربی ها و روغن به دهانه های مشعل نفوذ کرده و آن را مسدود کند. برای حل این مشکل، مشعل ها را از اجاق گاز جدا کرده و آن ها را تمیز می کنند. همچنین ممکن است پیلوت شما خاموش باشد که در این صورت می توانید با روشن کردن پیلوت از اجاق گاز خود استفاده کنید. لازم است بدانید برخی مواقع پیلوت کارایی خوبی نداشته و بهتر است آن را با یک پیلوت جدید تعویض کرد.

شعله ای که از اجاق گاز سالم بیرون می آید، باید آبی رنگ باشد. در اکثر مواقع شاهد خروج شعله ای با رنگ زرد هستیم. شعله زرد در اجاق گاز ها ناشی از نسبت کم هوا در آن می باشد. برای تعمیر آن، می توان صفحه مخزن را کمی بازتر کرد و یا فاصله نازل تا لوله رابط را تنظیم کرد.

سخن پایانی

اجاق گاز لوفرا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. قطعات موجود در این اجاق گاز ها دارای استاندارد های جهانی بوده و توسط کادری مجرب مونتاژ می شوند. اجاق گاز لوفرا، مانند هر اجاق گاز دیگری در اثر استفاده زیاد، دچار مشکلاتی می شود و گاها لازم است از یک تعمیرکار برای عیب یابی و تعمیر اجاق گاز کمک بگیرید. در این مقاله انواع مشکلات رایج اجاق گاز لوفرا را ذکر کرده و به چگونگی تعمیر آن پرداختیم. به عنوان سخن آخر توصیه می شود در صورت بروز هر مشکلی در اجاق گاز، به صورت خودکامه اقدام نکرده و از یک شخص کاربلد و باتجربه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *