نصب و راه اندازی اجاق گاز را توسط نمایندگی های مجاز این محصولات انجام دهید تا در صورت بروز مشکل نیز بتوانید از خدمات آن استفاده کنید. با توجه به اتفاقات ناگواری که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از این محصول رخ می دهد شرکت به سرویس تصمیم گرفته است دراین مطالب به بررسی اصول استفاده صحیح از اجاق گاز و رعایت نکات ایمنی بپردازد.

اصول نصب صحیح اجاق گاز

در نصب اجاق گاز،باید تمامی نکات ایمنی را رعایت کرد. در صورت بروز کوچکترین ایرادی در نصب اجاق گاز، احتمال این که دستگاه به درستی کار نکرده و یا خطرات جدی به دنبال داشته باشد زیاد است؛ بنابراین توصیه می کنیم زمانی که اجاق گاز تازه ای خریداری کرده اید با مراکز تعمیرات اجاق گاز تماس بگیرید و از خدمات آن برای نصب و راه اندازی این دستگاه، استفاده کنید. تعمیرکاران مجاز نمایندگیها  نصب اجاق گاز را با دقت بالا و سرعت زیاد، انجام خواهند داد.

فاصله هود و اجاق گاز

فاصله هود و اجاق گاز از مسائل مهمی است که همواره باید مد نظر قرار گیرد. فاصله ی استاندارد هود و این محصول 65 الی 75 سانتی متر میبباشد که بتواند با بهترین راندمان حرارت حاصل از پخت و پز را جذب و به بیرون هدایت کند؛ اما مشکلی در عملکرد اجاق گاز و آتش شعله ها ایجاد نکند.در ضمن با در نظر گرفتن فاصله ی استاندارد بروز معایب احتمالی برای دستگاه هود کاهش می یابد.

انتخاب محل مناسب

جای مناسبی برای نصب اجاق گاز در نظر بگیرید تا عملکرد آن رضایت بخش باشد. محلی را برای جای گیری این محصول انتخاب کنید که دارای سطحی صاف باشد تا جریان گاز در شعله ها به صورت یکنواخت در جریان باشد و مشکلی در پخت غذا به وجود نیاید. سعی کنید محل اجاق گاز را در مجاورت شیر آب قرار ندهید، زیرا ممکن است در صورت پاشش آب به شعله ها باعث خاموشی شعله ها گردد.

رعایت اصول ایمنی اتصالات

از مهم ترین اصول استفاده صحیح از اجاق گاز درستی انجام اتصالات آن میباشد.در هنگام راه اندازی اجاق گاز توجه داشته باشید که شیلنگ گاز به صورت صحیح به بخش ورودی اجاق گاز و لوله ی گاز،متصل گردد. در صورت وجود کوچکترین نشتی می تواند عواقب جبران ناپذیری به بار آید. حتما شیلنگ گاز را بررسی کنید که فاقد پارگی و سوراخ شدگی و خم شدگی باشد.

رعایت نکات مهم در استفاده از اجاق گاز

پس از اینکه تکنسین های مجاز نمایندگی تعمیرات اجاق گاز شما را به صورت اصولی و استاندارد، نصب کردند .شرکت به سرویس استفاده صحیح از این محصول نیز را به شما عزیزان آموزش می دهد. از این رو به بررسی ریز به ریز این نکات پرداخته ایم تا با رعایت آنها، احتمال بروز حوادث و ایجاد خرابی در این محصول به حداقل برسد.

 

در هنگام استفاده از اجاق گاز به رنگ شعله های آن توجه کنید. اگر گاز به صورت کامل بسوز، رنگ شعله آبی خواهد بود. اگرهوا و گاز با نسبت درستی با هم ترکیب شوند؛شعله های شما به رنگ آبی خواهد بود اما اگر رنگ شعله زرد و یا قمز بود باید دلیل آن را بررسی کنید.فشار بیش از حد مجاز.قرارگیری نادرست سرشعله ها.وجود ناخالصی در گاز، عدم عملکرد صحیح دودکش و … می توانند در بروز این مشکل دخیل باشند.

اصول استفاده صحیح از اجاق گاز

هنگام روشن کردن اجاق گاز قبل از این که ولوم اجاق را بچرخانید، فندک  را روشن کنید. در این صورت احتمال این که گاز، محبوس شده و آتش سوزی رخ دهد به صفر می رسد.

در هنگام خرید اجاق گاز حتما به ترموکوبل دار بودن آن توجه داشته باشید.استفاده از اجاق گاز های ترموکوبل دار، بهترین و ایمن ترین گزینه است. در صورتی که ترموکوبل دستگاه خراب شده است تکنسین های مجاز شرکت به سرویس می توانند آن را تعمیر و یا تعویض کنند. تعمیرکاران این مجموعه با استفاده از ترموکوبل های اورجینال، ترموکوبل معیوب را تعویض می کنند.

همیشه بعد از اتمام پخت و پز، صفحه اجاق گاز، شعله ها و چدن ها را تمیز کنید. در نحوه تمیز کردن صفحه اجاق گاز باید دقت کافی را داشته باشید.بهترین مواد برای تمیز کردن این قطعات ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید میباشد.

همیشه از بسته بودن شیرهای گاز اطمینان حاصل کنید.هنگامیکه قصد خروج از منزل و یا مسافرت را دارید بهتر است شیر گاز اصلی منزل را ببندید و این کار را به بچه های خود آموزش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *