تعمیر گاز شهریار و اندیشه تهران

اجاق گازها بسیار با ارزش هستند چون به واسطه آنها می توانیم انواع غذاهای خوشمزه و نوشیدنی های گرم و دلچسب را درست کنیم. از اینرو وقتی اجاق گازها خراب می شوند، برای اهل خانه تبدیل به یک مشکل جدی خواهد شد و قادر نخواهید بود پخت و پز انجام دهید. از جمله کسانی که به پخت و پز در خانه عادت دارند و زیاد اهل غذاهای بیرون و فست فودی نیستند، بیشتر از بقیه دچار مشکل می شوند.

لذا به محض خرابی و ایراد پیدا کردن اجاق گاز خانه، زودتر از سایر وسایل خانه دست به کار می شوید تا هرچه زودتر آن را تعمیر کنید. گاهی تعمیرات اجاق گاز ساده و معمولی و گاهی پیچیده است که در هر صورت باید به مرکز مجاز تعمیرات اجاق گاز، نزدیک به محل سکونت خود مراجعه نمایید. مثلا ساکنین شرق تهران طبیعتا به مراکز تعمیر گاز شرق تهران مراجعه خواهند کرد.

اصولا در کلان شهری مثل تهران با توجه به وسعت زیادی که دارد و همینطور ترافیک و آلودگی هوا، به هیچ وجه کار معقولانه ای نخواهد بود که مثلا کسی که در غرب تهران ساکن است و اجاق گازش خراب شده است، بخواهد برای تعمیر اجاق گاز خود به مراکز مجاز تعمیر گاز شرق یا شمال تهران برود.

بر این اساس اصولا انواع برندهای داخلی و خارجی تولید کننده اجاق گاز اعم از برندهای بوش، سینجر، استیل البرز، لوفرا، آلتون، داتیس، اخوان و… برای اینکه بتوانند در کلان شهری مثل تهران به مصرف کنندگان اجاق گازهای خود خدمات دهی سریع و مطلوبی ارائه بدهند، در غالب مناطق تهران اعم از شرق، غرب، شمال و جنوب آن دارای نمایندگی های متعدد خدمات تعمیر و سرویس اجاق گازهای برند خود هستند. این باعث می شود تا دسترسی مخاطبان آنها به این مراکز سهل و راحت باشد.

و اما مراکز مجاز تعمیر گاز شرق تهران برای این دایر گشته است که به ساکنین منطقه شرق تهران اعم از تهرانپارس، نارمک، خاک سفید، حکیمیه، هنگام، استخر، قنات کوثر، لویزان، تهران نو، دلاوران، دماوند، هفت حوض، سرخه حصار، شمیران نو و… نزدیکتر باشد تا خدمات دهی بهتر و مطلوب تری ارائه گردد. لذا دیگر برای تعمیر اجاق گاز خود نیاز به طی مسافت بیشتر و ماندن در ترافیک و تحمل آلودگی هوا را نخواهید داشت و همینطور در زمان و هزینه شما صرفه جویی می گردد.

اصولا خصوصیاتی که باعث می شود تا هر یک از افراد در صورت خرابی اجاق گاز خود،  به مراکز تعمیرات اجاق گاز از جمله تعمیر گاز در شرق تهران مراجعه کنند، می توان به وجود تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه، استفاده از قطعات اصلی و اورجینال در صورت نیاز به تعویض قطعه، ضمانت تعمیرات، هزینه های کمتر و… اشاره کرد.

وقتی اجاق گازها خراب می شوند، خرابی و ایراد آنها معمولا جزو مواردی است که در غالب اجاق گازها شبیه به هم است و جزو خرابی های رایج و متداول است. اما برخی از خرابی هایی که برای اجاق گازها پیش می آید، ممکن است خاص و پیچیده باشد. با اینحال به جهت لزوم وجود ایمنی در اجاق گازها در صورت خرابی و ایراد پیدا کردن آنها، حتما می بایست از مراکز مجاز تعمیرات اجاق گاز کمک بگیرید.  برخی از خرابی های رایج اجاق گازها که ممکن است برای هر اجاق گازی پیش بیاید عبارتند از:

مشکل روشن نشدن فر اجاق گاز

ممکن است در استفاده از فر اجاق گاز هرچه تلاش کنید، فر روشن نشود. در این حالت می توان علت را در مواردی اعم از اتصال کوتاه شدن فیوز فر، ایراد در المنت، خرابی یا ایراد سنسور دمایی، آسیب دیدن برد الکترونیکی یا حتی وجود مشکل در المنت فر و سیم کشی فیوز دانست.

جرقه نزدن اجاق گاز

جرقه نزدن اجاق گاز می تواند به دلایل متعددی اعم از نوسانات برق، نشتی در اتصالات مسیر فندک، آسیب دیدن خود فندک، کثیف یا مرطوب بودن مشعل و سرشعله ها و فعال بودن قفل کودک ایجاد شده باشد.

دود کردن شعله اجاق گاز

این مشکل وقتی ایجاد می شود که شعله اجاق گاز دود کند و باعث سیاهی وسایلی گردد که بر روی آن قرار می گیرد. لذا علت بروز این مشکل می تواند از ژیگلور اجاق گاز یا شعله پخش کن آن باشد.

کار نکردن شیر یا ولوم اجاق گاز

وقتی شیر یا ولوم اجاق گاز کار نکند، شما قادر به انجام تنظیم میزان شعله اجاق گاز نخواهید بود.‌ لذا نمی توانید کنترلی هم بر پخت و پز غذای خود داشته باشید. برای رفع این مشکل می بایست ابتدا بوبین و سپس شفت را چک کنید چون ممکن است لق یا شل شده باشد. همچنین امکان دارد کثیفی عامل ایجاد آن باشد و در لابه لای ولوم، مانده غذا گیر کرده باشد و نچرخد.

درب اجاق گاز بسته نمی شود

این مشکل که معمولا زیاد هم پیش می آید می تواند به دلایل خراب شدن درزگیر اطراف درها یا ایراد در لوله های ریلی و تاشو ایجاد شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *