تعمیر گاز شهریار و اندیشه تهران

فراگیر شدن استفاده از اجاق گازها در زندگی های امروزی به حدی است که دیگر حتی نمی توان یک زندگی بدون اجاق گاز را متصور شد. اجاق گازها وسایلی هستند که به ما در تهیه اساسی ترین نیازهایمان یعنی غذا و نوشیدنی های گرم کمک می کنند و اصولا زندگی بدون آنها غیرممکن شده است. لذا چنانچه برای آنها خرابی پیش بیاید و با ایرادی مواجه شوند، زندگی روزمره ما دچار مشکل خواهد شد.

از اینرو به محض خرابی، فورا برای تعمیر آن اقدام می کنیم. اصولا وقتی اجاق گازی خراب می شود بیشتر برای کسانی که به غذاهای بیرون عادت ندارند یا در خانه بچه کوچک دارند سخت خواهد بود و می بایست هرچه سریعتر برای تعمیر آن اقدام کنند. مثلا اگر در غرب تهران زندگی می کنند برای تعمیر و سرویس اجاق گاز خود به مراکز تعمیر گاز غرب تهران مراجعه نمایند.

امروز برندهای داخلی و خارجی زیادی اعم از بوش، لوفرا، آلتون، تکنو، سینجر، استیل البرز، داتیس و… در تولید انواع مدل های اجاق گاز فعال هستند که هر یک از امکانات و ویژگی های خاص و منحصر به فردی برخوردار است. اما وقتی خراب می شوند بهتر است تا به مراکز تعمیرات مجاز آنها مراجعه کنیم چون این باعث می شود تا اجاق گاز ما بدرستی و اساسی درست شود و به مشکلی در تعمیر آنها برنخوریم.

در واقع وقتی به یک مرکز مجاز تعمیرات اجاق گاز مراجعه می کنید، عیب یابی درستی انجام می شود و مشکل آن بطور اساسی و اصولی رفع می گردد و حتی ضمانت تعمیرات هم دریافت می کنید. این در حالی است که ممکن است در مراجعه به مراکز گمنام و متفرقه تعمیرات اجاق گاز چنین رویکردی وجود نداشته باشد و حتی مشکلی به مشکلات اجاق گاز شما افزوده شود.

نکته دیگری که وجود دارد در کلان شهر تهران که بسیار پهناور و بزرگ است، اگرکه مثلا شما در یکی از محلات غرب تهران ساکن باشید و بخواهید به یک مرکز مجاز تعمیرات اجاق گاز در شرق یا شمال و جنوب و حتی مرکز تهران مراجعه کنید، با وجود ترافیک و آلودگی هوا و همینطور مسافت زیاد، اصلا عقلانی نخواهد بود و متحمل صرف وقت و زمان بیشتر خواهید شد و در نتیجه آن هزینه های شما نیز افزایش می یابد. در صورتی که مراجعه به تعمیر گاز در غرب تهران به شما نزدیکتر بوده و متحمل صرف وقت و هزینه بیشتر نیستید.

از اینرو چنانچه در یکی از محلات غرب تهران اعم از پونک، جنت آباد، سعادت آباد، شهرک غرب، شهران، شهرک اکباتان، مرزداران، استاد معین، فرحزاد، مهرآباد، صادقیه، کوهسار، تهرانسر، چیتگر، شمشیری، باغ فیض، شهرک غزالی، فتح، طرشت، دهکده المپیک و… ساکن هستید، به نمایندگی های مجاز تعمیر گاز غرب تهران نزدیکتر هستید و می توانید خدمات تعمیر و سرویس هر یک از انواع مدل های اجاق گاز را از این مراکز دریافت کنید.

این خدمات معمولا در خانه شما یا در محل هر یک از نمایندگی های مجاز تعمیر گاز غرب تهران انجام می پذیرد. و اما برخی از خرابی های رایجی که ممکن است در استفاده از هر یک از مدل های اجاق گاز برای شما رخ دهد و نیاز به تعمیر و سرویس اجاق گاز خود پیدا کنید عبارتند از:

روشن نشدن مشعل های اجاق گاز

این مشکل وقتی ظاهر می شود که یا فندک اجاق گاز شما معیوب و خراب باشد و جرقه نزده و اجاق گاز روشن نشود و یا اینکه جریان گاز قطع شده باشد.

مشکل گرم نشدن اجاق گاز

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای اجاق گاز شما پیش بیاید این است که اجاق گاز شما گرم نمی شود. لذا این مشکل وقتی پیش می آید که المنت حرارتی اجاق گاز اعم از المنت فن یا المنت گریل خراب شده باشد. همچنین ممکن است ایراد از ترموستات، فیوز حرارتی یا حتی سوئیچ انتخاب حالت اجاق گاز باشد.

زرد یا نارنجی سوختن شعله های اجاق گاز

گاهی ممکن است مشکل اجاق گاز از رنگ شعله های آن که به شکل زرد در آمده شناسایی شود. اصولا وجود شعله های زرد رنگ نشان از احتراق ناقص در اجاق گاز شما می دهد. یعنی اینکه میزان ترکیب اکسیژن با گاز ناکافی است. اما اگر شعله های اجاق گاز به رنگ نارنجی درآمد، علت بخاطر کثیفی مشعل های اجاق گاز است.

فرگاز بر روی درجه تنظیم شده نمی ماند

این مشکل یک علت مشخص دارد و آن وقتی است که ترموستات فرگاز شما به درستی تنظیم شده باشد. از اینرو بر روی حالت تنظیم شده نمی ماند.

خرابی جرقه زن اجاق گاز

وقتی جرقه زن کار نکند، احتراقی حاصل نمی شود و اجاق گاز هم روشن نمی شود. از اینرو برای فهمیدن علت جرقه نزدن اجاق گاز باید چند چیز اعم از اتصال سیم ها، ترانس جرقه، ولوم و کلید اجاق گاز و چینی جرقه را بررسی کنید.

 شعله اجاق گاز دیر روشن می شود

برخی مواقع ممکن است بروز ایراد، دیر روشن شدن شعله های اجاق گاز باشد که برای رفع این مشکل می بایست ترموکوپل یا سیم و بوبین اجاق گاز بررسی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *