نمایندگی تعمیرات اجاق گاز بوش

تعمیرات اجاق گاز بوش

اجاق گازها از کالاهای اساسی هر خانه ای به حساب می آیند. آنها لذت پخت و پز و تهیه غذا یا  کیک و شیرینی و حتی نوشیدنی های گرم و خوشمزه را برای اهل خانه فراهم می آورند. بخصوص اجاق گازهای بوش که به دلیل تکنولوژی پیشرفته آلمانی، طراحی آرگونومیک و صرفه جویی در مصرف انرژی و… توسط بسیاری از کاربران ترجیح داده می شوند.

اما با اینحال اجاق گازها نیز هرچقدر با کیفیت ساخته شده باشند، حتی از برند شناخته شده بوش که برند اول کالاهای سفید اروپا نیز محسوب می شود، باز ممکن است در اثر استفاده خراب شوند و نیاز به تعمیرات اجاق گاز پیدا کنید. اجاق گازهای بوش اعم از اجاق گاز مبله، اجاق گاز رومیزی، اجاق گاز توکار بسیار متنوع هستند و هر یک ممکن است در صورت خرابی شما را با مشکل های راحت و قابل حل یا جدی تر مواجه سازند.

حال شما هریک از انواع اجاق گاز بوش را که داشته باشید، در صورت خرابی اصلا دوست ندارید که آن را به دست افراد غیر حرفه ای بسپارید. از اینرو به دنبال مراکز تعمیرات معتبر و شناخته شده، از جمله نمایندگی تعمیرات اجاق گاز خواهید گشت. معمولا به جهت کاربرد و استفاده‌ مشابهی که انواع اجاق گازها دارند، خرابی های رایج آنها نیز شبیه به هم است و حتی شیوه تعمیرات مشابهی دارند.

اما با اینحال در برخی موارد نیز خرابی های متفاوت از هم دارند. لذا لزوم سپردن تعمیرات اجاق گاز بوش به دست افراد حرفه ای و متخصص از این جهت احساس می شود که معمولا تعمیرکاران نمایندگی تعمیرات بوش، دوره های خاص آموزشی تعمیر محصولات برند بوش را گذرانده اند و با ریز و درشت مسائل تعمیرات اجاق گاز بوش آشنا هستند. از اینرو تعمیر اجاق گاز بوش خراب شما، سریعتر و اساسی تر انجام خواهد شد.

نکته دیگر اینکه وقتی به نمایندگی تعمیرات اجاق گاز بوش مراجعه می کنید، خیالتان از بابت اینکه در صورت نیاز به تعویض قطعه از قطعات اورجینال همان برند استفاده می شود و همچنین وجود تعرفه های مصوب و مشخص هزینه تعمیرات اجاق گاز جمع خواهد بود و به علاوه مطمئن هستید

که استانداردهای تعمیر در این مراکز بالاست و حتی ضمانت تعمیرات اجاق گاز بوش نیز داده می شود. همین نکات باعث می شود که بسیاری از افراد نمایندگی تعمیرات اجاق گاز بوش را به مراکز متفرقه تعمیرات اجاق گاز بوش ترجیح بدهند. و اما انواع اجاق گازهای بوش ممکن است دچار خرابی های رایجی شوند و در عین حال نادر که ما به برخی از مشکلات رایج آنها اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

مشکل رها کردن ولوم اجاق گاز رومیزی و خاموش شدن شعله آن

این مشکل می تواند چند علت داشته باشد اول اینکه ممکن است به علت کثیفی روی اجاق گاز پیش آمده باشد که جلوی جریان گاز از منافذ مشعل شعله ها را گرفته و خاموش می شود. یا ممکن است ایراد از خود ولوم باشد. اما به احتمال زیاد ایراد از ترموکوپل اجاق گاز خواهد بود.

وجود سروصدای زیاد شعله ها در اجاق گاز بوش

وجود مقدار کمی صدا که حاصل سوختن شعله های مشعل اجاق گاز است طبیعی است اما گاهی این صدا زیاد است و می بایست تعمیر شود. وقتی فشار گاز و هوا در اجاق گاز بوش تنظیم نباشد، باعث بروز چنین مشکلی می شود و باید آن را تنظیم کرد.

خوب نسوختن شعله های اجاق گاز بوش

گاهی اوقات ممکن است شعله های اجاق گاز بوش به رنگ آبی نسوزد و رنگ آن زرد یا نارنجی باشد. که در این صورت نشان از وجود مشکلی می دهد. علت این مشکل را می توان در تنظیم نبودن فشار گاز و هوا، کثیفی مشعل ها که معمولا به جهت ریخته شدن مواد غذایی و چربی بر روی آنها رخ می دهد و حتی فاصله زیاد لوله و نازل می تواند از دلایل خوب نسوختن شعله های اجاق گاز بوش باشد.

جرقه زدن یکسره فندق اجاق گاز بوش

این از مشکلات رایجی است که برای بسیاری از اجاق گازها از جمله اجاق گازهای بوش ممکن است پیش بیاید. لذا مشکل می تواند بخاطر ایراد در الکترود جرقه یا خرابی ماژول دستگاه باشد. و همینطور خود فندک ممکن است خراب شده باشد که در مورد آخر اگر قابل تعمیر نباشد باید آن را تعویض کرد.

جرقه نزدن فندک اجاق گاز بوش

این مشکل می تواند بخاطر ایراد در سیستم برق کشی اجاق گاز باشد. همچنین کثیفی روی اجاق گاز در اثر ریخته شدن غذا و چربی یا جا نیفتادن درست قطعات روی اجاق گاز همچون مشعل اجاق گاز باشد.

فر اجاق گاز بوش روشن نمی شود

گاهی ممکن است پیش بیاید که هر چه تلاش می کنید، فر اجاق گاز بوش روشن‌ نمی شود. لذا برای رفع مشکل می توان ایراد در ترموکوپل، مشکل در جرقه زن فندک، ایراد در بوبین شعله یا سیستم انتقال گاز به شعله های فر بررسی کرد.

صفحه اجاق گاز صفحه ای (رومیزی) روشن نمی گردد

از گازهای صفحه ای به علت اینکه جای کمی را اشغال می کنند، این روزها زیاد استقبال می شود. با اینحال مشکلی که ممکن است برای اجاق گاز صفحه ای بوش شما پیش بیاید این است که صفحه اجاق گاز روشن نشود. لذا مشکل و ایراد کار را باید در فندک و سیستم جرقه زن یا اطمینان از اتصال اجاق گاز صفحه ای بوش به برق جست.

با اینحال این موارد، نمونه اندکی از خرابی های رایج انواع اجاق گازهای بوش هستند که به آنها اشاره شد. اما بعضا خرابی هایی وجود دارند که تعمیرات آنها کمی پیچیده است و نیاز به تخصص و تجربه بالا دارد. لذا همواره توصیه می شود تا با بروز هر نوع مشکل و خرابی اجاق گازهای خود به نزدیکترین نمایندگی تعمیرات اجاق گاز بوش مراجعه نمایید یا از آنها مشاوره بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *