درهنگام آشپزی با استفاده از هود هوای سنگین و بوی غذا از محیط دور میشود.استفاده نادرست از آن باعث عملکرد بد هود و در نهایت منجر به خرابی میشود.درهمین راستا شرکت به سرویس تصمیم گرفته است تا به شما نحوه نگهداری از هود آشپزخانه را آموزش دهد.

درزمانهای قدیم هود نقش موثری را در آشپزخانه ایفا نمیکرد و عموم مردم درهنگام پخت غذا ازهود استفاده نمی کردند. اما با مدرن تر شدن سبک زندگی و لوازم خانگی استفاده از هود بیشتر شد البته آپارتمان نشینی و فضای محدود در خانه تاثیر بسزایی بر روی این موضوع گذاشت.هنگامی که استفاده از هود در بین مردم باب شد سوالات و مشکلات آنان نیز افزایش پیدا کرد. به عنوان مثال سوالات و مسائل زیادی درباره کاهش صدای هود.تعمیر هود کن.آموزش تعمیر هود بیمکث.عدم مکش هود ،تعمیر کلید هود ، نحوه نصب هود، آموزش تعمیر هود کن ، تست سالم بودن موتور هود ،تعمیر برد هود. کاهش صدای هود . عیب یابی هود بیمکث و… پیش آمد.

از آنجایی که هود می تواند به راحتی بوی غذا حاصل از سرخ کردن مواد غذایی را از محیط آشپزخانه و خانه دور کند، نگهداری و استفاده صحیح آن بسیار مهم است.شرکت به سرویس در نظر دارد روشهای صحیح استفاده از هود و نحوه ی نگهداری از آن را به شما عزیزان آموزش دهد.

آشنایی با نکات نگهداری از هود

در این بخش به شما اهمیت آشنایی با نکات نگهداری از هود را خواهیم گفت تا توجه بیشتری به این موضوع داشته باشید. اولین مورد حائز اهمیت سلامت دستگاه است شما می توانید با نگهداری درست عمر هود را افزایش دهید تا کمتر دچار آسیب شود زیرا اکثر قطعات لوازم خانگی  قیمت بالایی دارد و تعمیر آن باعث صرف هزینه های بالا خواهد شد. با رعایت چند نکته می توانید این هزینه ها را کاهش دهید.

 

تعویض فیلتر هود آشپزخانه

یکی از نکات بسیار مهم که در نگهداری از هود باید رعایت کنید تعویض فیلتر هود است. از آن جایی که فیلتر هود قسمتی است که نسبت به بقیه اجزاء بیشتر در معرض آلوگی قرار می گیرد بسیار سریع کثیف می شود که باید سر تایم مشخصی تمیز شود و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. کثیف بودن فیلتر هود فشار زیادی را به موتور هود وارد می کند و  احتمال خراب شدن آن را بالا برده و گاها منجر به سوختن موتور هود میشود.

تمیز کردن هود آشپزخانه

هود آشپزخانه به دلیل اینکه به طور مستقیم با بخار و چربی غذا در ارتباط است،خیلی زود کثیف می شود.شرکت به سرویس قصد دارد در این بخش تا نحوه تمیز کردن هود آشپزخانه و نحوه نگهداری از آن را آموزش دهد.با رعایت چند نکته و خواندن این مطالب به آسانی می توانید این کار را انجام دهید و در نهایت از نتیجه راضی باشید.

برای تمیز کردن چربی و از بین بردن کثیفی و بوی نامطبوع هود آشپزخانه روش های مختلفی وجود دارد که معمولا استفاده از مواد طبیعی مانند  سرکه و جوش شیرین، رایج تر است و از طرفی دیگر خطرات مواد شیمیایی را ندارند.برای تمیز کردن دو بخش بیرونی و خارجی هود می توان از اینترکیب استفاده کرد.  در این بخش با نحوه تمیز کردن هود آشپزخانه برای هر دو قسمت آشنا خواهیم شد.

تمیز کردن بخش بیرونی هود

پیش از تمیز کردن بخش بیرونی هود حتما توجه داشته باشید که جنس هود شما چیست و متناسب با آن پاک کننده ای تهیه کنید. به عنوان مثال برای تمیز کردن هودهای استیل از اسپری مخصوص لوازم خانگی استیل استفاده کنید.

برای تمیز کردن بخش بیرونی هود نیز میتوان از ترکیب آب و صابون برای مدل های استیل بهره برد. در ابتدا محلول  را بر روی پارچه اسپری کرده و به آرامی تمامی چربی ها را پاک کنید و سپس با کمک یک دستمال خشک تمام قسمت های بیرونی هود را خشک کنید.

تمیز کردن بخش داخلی هود

برای راحت تر پاک کردن چربی از روی هود می توانید در ابتدا یک قابلمه آب را بر روی گاز قرار داده و با کمک بخار آب لکه ها را پاک کنید. تمامی جوانب ایمنی را رعایت کرده و با دقت تمیزکاری کنید. در این مرحله باید به داخل هود اسپری کرده و سپس با اسفنج و یا پارچه تمامی چربی و لکه ها را پاک کرد. برای لکه های سخت تر می توان از پاک کننده های قوی تر کمک گرفت و اجازه دهید مواد تمیز کننده برای مدتی بر روی لکه باقی بماند و سپس با دستمال پاک کنید.

تمیز کردن مرتب هود مانع از ایجاد لکه های سخت و تجمع چربی می شود و در نتیجه نظافت آن آسان تر است پس در بازه ی زمانی معین این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *