درخواست آنلاین

بدون شک اجاق گاز لوفرا جایگاه مهم و والایی در میان برترین تولیدات اجاق گاز در جهان دارد. این برند که بیش از نیم قرن پیش در سال ۱۹۵۶ در ایتالیا تاسیس شده است، امروز یکی از برندهای خوشنام تولید اجاق گاز محسوب می گردد.

همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۰ با مدیریت جدید و با نام Nuova Lofra شروع به کار کرد که محصولات خود را با قطعات ساخت ایتالیا به بازار عرضه می کرد و همچنان نیز تولیدات آن ادامه دارد. با اینحال آن دست از اجاق گازهای لوفرا که در ایران عرضه می شود، غالبا مونتاژ ایران هستند. اجاق گازهای لوفرای مونتاژ ایران دست کمی از لوفرای تولید شده در ایتالیا ندارند و بسیار با کیفیت بوده و جزو اجاق گازهای برتر موجود در بازار ایران محسوب می شوند. با این وجود آنها نیز ممکن است خراب شوند و نیاز به تعمیرات اجاق گاز لوفرا پیدا کنید.

اجاق گازهای لوفرای موجود در بازار ایران، مونتاژ ایران هستند، منتها با این تفاوت که برند لوفرا در ایران کارخانه مجزا دارد که به مونتاژ قطعات ایتالیایی اجاق گاز لوفرا می پردازد. همچنین این برند علاوه بر استاندارد ایران، موفق به اخذ گواهینامه های بین المللی نیز شده است که نشان از کیفیت بالای محصولات این برند می دهد. با اینحال هرچند اجاق گازهای لوفرا، طول عمر زیادی دارند و دیر به دیر خراب می شوند، اما خراب شدن و نیاز به تعمیرات یک چیز طبیعی است و برای همه محصولات اتفاق می افتد. لذا اجاق گازهای لوفرا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ممکن است در طول استفاده از آن به جهت استهلاک یا استفاده نادرست خراب شوند.

اصولا وقتی اجاق گاز خراب می شود، کار آشپزخانه لنگ می شود و آنهایی که به غذای بیرون عادت ندارند، بیشتر به تکاپو می افتند که مشکل و ایراد اجاق گاز خود را هر چه سریعتر رفع کنند. منتها نکته ای که وجود دارد اینکه حتما برای تعمیرات اجاق گاز خود به نمایندگی های مجاز تعمیرات اجاق گاز مراجعه کنید.

این مراکز بهتر از هرجایی دیگر می توانند اجاق گاز شما را عیب یابی کرده و تعمیر نمایند. لذا چنانچه اجاق گاز لوفرا دارید که خراب شده و نیاز به تعمیر دارد، حتما به سراغ نمایندگی تعمیرات اجاق گاز لوفرا بروید. در نمایندگی تعمیرات اجاق گاز لوفرا، ضمن بررسی و عیب یابی دقیق و اصولی اجاق گاز لوفرا، از قطعات اصلی و اورجینال برند لوفرا استفاده می شود که خوشبختانه همانطور که گفتیم، مونتاژ قطعات آن در ایران صورت می پذیرد و در سراسر ایران دارای نمایندگی های رسمی است.

از طرف دیگر اجاق گازهای لوفرا همچون اجاق گازهای برندهای مطرح جهانی، مدرن و مجهز هستند و از تکنولوژی های بروز و جدیدی اعم از استفاده از ترموکوپل و فندک خودکار، فن انتقال دهنده حرارت، دماسنج، صفحه نمایش لمسی و… بهره می برند که این موضوع نیز سبب می گردد و این ضرورت را ایجاد می نماید تا در صورت خرابی هر یک از انواع اجاق گاز لوفرای خود به نمایندگی تعمیرات اجاق گاز لوفرا که دارای متخصصین آموزش دیده برای تعمیرات این برند از اجاق گاز هستند مراجعه کنید.

اصولا وقتی اجاق گاز خود را به افراد حرفه ای و با تجربه می سپارید از بابت تعمیر اصولی آن خیالتان جمع خواهد بود. با اینحال برخی از خرابی های رایج اجاق گازهای لوفرا که ممکن است شما را وادار به مراجعه به نمایندگی تعمیرات اجاق گاز لوفرا نماید عبارتند از:

شعله با رها کردن ولوم اجاق گاز خاموش می شود

این ایراد وقتی پیش می آید که وقتی اجاق گاز لوفرای خود را روشن می کنید به محض رها کردن ولوم، شعله خاموش می شود. در غالب موارد این ‌مشکل به سبب خرابی ترموکوپل اتفاق می افتد. در واقع ترموکوپل وظیفه دارد وقتی سنسور در مجاورت شعله سرد شد،  اجازه ندهد گاز به کوپل وارد شود. لذا وقتی مشکل پیدا کند گاز قطع می شود و شعله اجاق گاز لوفرا روشن‌ نمی ماند.

آسیب دیدگی ولوم اجاق گاز

آسیب دیدگی می تواند به دلایل متعددی باشد اما معمولا در اثر شکستگی یا در اثر کثیفی حاصل از پخت و پز و ریختن غذا  بر روی ولوم می باشد که می تواند آن را با مشکل مواجه کند. لذا در صورت اطمینان از عدم صدمه فیزیکی می توان با تمیز کردن آن به نتیجه رسید.

جرقه زن اجاق گاز نمی زند

وقتی جرقه زن اجاق گاز کار نکند، ابتدا می بایست از قرار گرفتن درست سرشعله ها و چدنی ها در جای خود اطمینان حاصل کنید. چون کمی جا به جایی آنها و درست قرار نگرفتن آنها در جای خودشان، باعث ایجاد این مشکل می شود. اما اگر مشکل از آنها نبود ایراد را در جرقه زن، ترانس تبدیل یا سیم فندک جستجو کنید.

حالت برق گرفتگی در بدنه اجاق گاز

در اجاق گازهای لوفرا یک سیم مجزا وجود دارد که سیم آرت بدان متصل می شود و باعث می شود برق آرت داخل بدنه‌ نماند. لذا در صورت متصل نبودن این سیم که رنگ سبز و زرد دارد با مشکل برق گرفتگی در بدنه اجاق گاز لوفرا مواجه خواهید شد.

شعله اجاق گاز دود می کند

وقتی این مشکل در اجاق گاز لوفرا رخ می دهد یعنی مخلوط گاز و هوا متعادل نیست و مقدار گاز در مخلوط گاز و هوا بیشتر است. لذا می بایست مقدار گاز را کم کنید. همچنین ممکن است این مشکل در اثر گشاد شدن نازل رخ داده باشد که باید تعویض شود.

فر روشن نمی شود

ممکن است مشکل برای فر اجاق گاز لوفرا پیش بیاید و مثلا  فر روشن نمی شود که معمولا یا پیلوت خاموش است که باید آن را روشن کنید یا اینکه تایمر بطور صحیح تنظیم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *