انواع اجاق گاز

هنگامی که به دنبال اجاق گاز هستید، متوجه خواهید شد که انواع مختلفی از اجاق گازها برای انتخاب وجود دارند، اما دانستن اینکه کدام یک برای نیازهای آشپزی شما بهترین است، ممکن است سخت باشد. با اینحال برندهای خوشنام و معروفی در بازار تولید انواع اجاق گاز اعم از بوش، لوفرا، داتیس، آلتون، استیل البرز، سینجر و… حضور دارند که هر یک با تولیدات متنوع خود در جهت برآوردن نیازهای مردم با انواع سلیقه ها فعالیت می کنند. همچنین هریک از برندهای تولید کننده اجاق گاز دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی هستند که افراد صرفا بخاطر آن خصوصیات یا ویژگی ها تمایل به تهیه و خرید اجاق گاز از آن برند می کنند. با اینحال وقتی حتی اقدام به خرید یک اجاق گاز از یک برند معروف و معتبر می کنیم ممکن است پس از سالها استفاده نیاز به تعمیرات پیدا کند.

بهترین برندهای اجاق گاز در ایران

نمایندگی تعمیرات اجاق گاز بوش  |  نمایندگی تعمیرات اجاق گاز لوفرا  |  نمایندگی تعمیرات اجاق گاز استیل البرز  |  نمایندگی تعمیرات اجاق گاز آلتون  |  نمایندگی تعمیرات اجاق گاز تکنو  | نمایندگی تعمیرات اجاق گاز داتیس  | نمایندگی تعمیرات اجاق گاز سینجر

اما آنچه مسلم است، وقتی یک اجاق گاز از برند مطرح و معروفی انتخاب می کنید، دیرتر از برندهای متفرقه و گمنام نیاز به تعمیرات اجاق گاز پیدا خواهید کرد. اصولا اجاق گازها یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه هستند و تعداد دفعات استفاده از آنها بی شمار است. حال چه یک سنت گرا باشید و عاشق اجاق گازهای چهار شعله و چه یک خانه شیک با اجاق گاز دارای کنترل های لمسی دیجیتال داشته باشید، در هر صورت هر یک از این دو مدل اجاق گاز به شما در پخت و پز و تهیه انواع غذا یاری می رسانند. معمولا اجاق گازهای تولید شده توسط برندهای شناخته شده و مطرح، لحظات آشپزی لذت‌بخشی را برای شما فراهم می آورند و کمتر نیاز به تعمیرات اجاق گاز پیدا می کنید. برخی از این برندهای اجاق گاز که از آنها می توان به عنوان رونق بخش آشپزخانه ها یاد کرد عبارتند از:

اجاق گازهای بوش

با اجاق گازهای بوش که سهولت و راحتی استفاده را فراهم می آورند و به عنوان بزرگترین دستیار شما در آشپزخانه محسوب می گردند، هم می توانید ظرافت و زیبایی را به آشپزخانه خود بیاورید و هم انواع غذاها را با طعم های دلچسب بپزید. به لحاظ کیفیت ساخت و حتی از تکنولوژی های بکار رفته در آن نیز خیالتان راحت خواهد بود، چون استانداردهای بالای کشور سازنده خود یعنی آلمان را به همراه دارد. به لحاظ  کلاس انرژی نیز بر اساس ویژگی های پخت و پز، مصرف انرژی های متفاوتی دارند. اجاق گازهای بوش در ۳ مدل اجاق گاز توکار بوش، اجاق گاز رومیزی بوش و اجاق گاز فردار بوش تولید می گردند. در واقع فرهای توکار، اجاق گاز جداگانه ندارند و با اجاق گاز استفاده می شوند.

از مزایای این نوع اجاق گازهای توکار بوش می توان به تمیز کردن آسان، ضد لک و اثر انگشت بودن، مجهز به فناوری های پیشرفته و… اشاره کرد. اما فرهای اجاق دار بوش که به عنوان مدل های اجاق گاز انفرادی یا مستقل بوش هم شناخته می شوند، برعکس اجاق گازهای توکار هستند. اینها مدل هایی هستند که نیاز به اجاق گاز ندارند و بیشتر درخانه هایی که برای آن فضا طراحی شده است ترجیح داده می شوند. آنها معمولا در دو شکل فر با نمایشگر دیجیتال یا اجاق گازهای طرح کلاسیک طراحی می شوند. اجاق گازهای دارای ساعت دیجیتال گزینه ای عالی برای صاحب خانه هایی است که در مدیریت زمان مشکل دارند و سعی می کنند بسیاری از کارها را با هم انجام دهند.

همچنین اجاق گازهای انفرادی بوش، پخت، دوام و سهولت استفاده را فراهم آورده و با ویژگی های چند منظوره خود می توانند غذاها را در سه سطح به طور همزمان طبخ کنند. اجاق گازهای فردار بوش جزو محصولاتی هستند که توسط بیشتر خانواده ها ترجیح داده می شوند، چون فر و اجاق گاز را با هم دارند. به علاوه اجاق گاز های رومیزی بوش با نصب بر روی صفحه اصلی کابینت، فضای کمی اشغال می کنند و در عین حال که کم مصرف هستند، کیفیت مطلوبی برای آشپزی ارائه می دهند. اصولا اجاق گازهای بوش در کیفیت حرف اول را در جهان می زنند اما با وجود این آنها نیز ممکن است در اثر استفاده طولانی یا استفاده ناصحیح با مشکلات و خرابی هایی مواجه شوند و نیاز به تعمیرات اجاق گاز پیدا کنید. برخی از موارد شایع خرابی اجاق گازهای بوش که نیاز به تعمیرات دارند عبارتند از:

_ دود کردن شعله اجاق گاز بوش

_ کم و ضعیف بودن شعله مشعل اجاق گاز بوش

_ زرد سوختن شعله اجاق گاز بوش

_ جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز بوش

_ خاموش شدن شعله اجاق گاز بوش پس از رها کردن ولوم تعیین شعله

_ احساس برق گرفتگی با لمس بدنه اجاق گاز بوش

_ فر اجاق گاز بوش روشن نمی شود

_ وجود صدای غیر عادی در شعله های اجاق گاز بوش

 

مطالعه مطلب اجاق گاز رومیزی بهتر است یا اجاق گاز فردار

اجاق گازهای لوفرا

برند لوفرا که فعالیت خود را تنها کمی پس از جنگ جهانی دوم با تولید دیگ از مواد به جا مانده از جنگ جهانی دوم، توسط برادران LOFRA آغاز کرده بود، در دهه هشتاد میلادی نهایتا با تولید اجاق گازهای استیل ضد زنگ برای خانه به نقطه عطفی در روند تولیدات خود دست یافت. امروز این برند ایتالیایی با مدیریت و کنترل فرزندان بنیانگذار خود و از طریق تحقیقات بازار و نتایج تجزیه و تحلیل، جایگاه شایسته ای در تولید اجاق گازهای با کیفیت در بازار کسب کرده است. از جمله اهداف اولیه مدیریت جدید این برند، بازگرداندن کیفیت تولید اجاق گازهای لوفرا به بالاترین سطح و تنها با استفاده از قطعات ساخت ایتالیا است. البته اجاق گاز لوفرا مونتاژ ایران هم داشتیم که بعدها با ورود اجاق گاز لوفرا به ایران، به لوکاتی تغییر نام داد و امروز برخی از مدل های آن با نام لوکاتی مونتاژ می شود.

از ویژگی های اجاق گازهای لوفرا می توان به بدنه تمام استیل با رویه ای از استیل یک تکه، گاورنر و سرشعله های خوب، برخورداری از ۲ جوجه گردان و کانوکشن، لعابهای باکیفیت با ورق های استیل نگیر و در نوع اصلی و غیر مونتاژ آن، استفاده از قطعات کاملا ساخت ایتالیا اشاره کرد. اجاق گازهای برند لوفرا نیز با وجود کیفیت و جنس ساخت عالی باز ممکن است دچار خرابی شوند و نیاز به تعمیرات اجاق گاز یا سرویس آن باشد. لذا برخی از موارد شایع خرابی های اجاق گاز لوفرا که شما را مجاب به اقدام برای تعمیرات اجاق گاز می نماید عبارتند از:

_ آسیب دیدگی ولوم اجاق گاز لوفرا

_ کار نکردن جرقه زن اجاق گاز لوفرا

_ خاموش شدن شعله اجاق گاز پس از چند ثانیه

_ برق داشتن بدنه اجاق گاز لوفرا

_ تولید صدای شعله اجاق گاز لوفرا

اجاق گازهای داتیس

با وجود اینکه عمر تولید اجاق گازهای داتیس به کمی بیش از یک دهه می رسد و در مقایسه با برندهای مطرح جهانی تولیدکننده اجاق گاز بسیار کم و ناچیز است، اما با اینحال محصولات این برند ایرانی از جنس و کیفیت خوبی برخوردار است. امروز محصولات اجاق گاز برند داتیس را با اجاق گاز صفحه ای آن می شناسند که در بازار داخلی بسیار پرفروش نیز هست و کیفیت آن حتی قابل رقابت با برخی برندهای مطرح خارجی است. اگر بخواهیم از ویژگی های بارز اجاق گازهای داتیس بگوییم می توان به طراحی های زیبا، کیفیت ساخت و تامین راحت قطعات آن اشاره کرد. البته نباید قیمت های واقعا مناسب آن را نیز نادیده گرفت که این موضوع ناشی از تولید داخل بودن این برند خوش نام داخلی است.

با این وجود ممکن است شما هم پس از سالها استفاده از اجاق گازهای داتیس، به تعمیرات اجاق گاز داتیس نیاز پیدا کنید. از اینرو برخی از موارد شایع خرابی های اجاق گاز داتیس عبارتند از:

_ مشکل در تنظیم گاز مشعل اجاق گاز صفحه ای داتیس

_ ایراد در بخش فندک اجاق گاز صفحه ای داتیس

_ خرابی ترموکوبل اجاق گاز صفحه ای داتیس

_ شعله اجاق گاز صفحه ای داتیس سروصدا می کند

اجاق گازهای آلتون

اجاق گازهای آلتون نزدیک به دو دهه است که از خط تولید آنها می گذرد و همواره طی این سالها به عنوان یک برند شناخته شده ایرانی مطرح بوده اند. این برند در تولید لوازم خانگی از جمله تولید انواع اجاق گاز اعم از گازهای مبله، گازهای صفحه ای توکار، فرهای توکار و البته هودهای خانگی فعالیت دارد و کیفیت محصولات اجاق گاز آن در سطح بالایی قرار دارد. جالب اینکه در چشم انداز ترسیمی مدیران و گردانندگان این شرکت عنوان شده که تا سال ۱۴۰۲ به عنوان انتخاب اول مصرف کنندگان ایرانی بدل شود که آنچه امروز ما در سال ۱۴۰۰ شاهد آن هستیم، حداقل اجاق گازهای این برند یکی از انتخاب های اول در بین برندهای داخلی ایران است.

خصوصیات و ویژگی هایی چون پنل کنترل لمسی، ترموکوبل صفر ثانیه، زمان دار بودن شعله، فندک خودکار پشت شیشه، پایه های قابل تنظیم از جنس استیل، مصرف انرژی گرید A و… از جمله خصوصیات این برند ایرانی اجاق گاز است. همچنین اجاق گازهای برند آلتون به لحاظ طول عمر و نیاز به تعمیرات از کیفیت مطلوبی برخوردارند، اما با اینحال برای رفع برخی مشکلات و خرابی در طی سالها استفاده از آن، نیاز به تعمیرات هم خواهید داشت. برخی از موارد شایع نیاز به تعمیرات اجاق گاز آلتون عبارتند از:

_ ایرادات ناشی از خرابی فندک اجاق گاز آلتون

_ ضعیف شدن حرارت شعله ها در اجاق گاز آلتون

_ خاموش شدن شعله اجاق گاز آلتون با رها کردن ولوم

_ سفت و محکم شدن شیر اجاق گاز آلتون

_ یکنواخت پخته نشدن غذا در فر اجاق گاز آلتون

اجاق گازهای سینجر

برند ایرانی سینجر با سابقه ای نزدیک به ۳ دهه در تولید لوازم خانگی آشپزخانه از جمله انواع اجاق گاز و فر، امروز به یکی از برندهای پیشروی داخلی بدل گشته است. از جمله ویژگی های بارز محصولات اجاق گاز سینجر که در بازار داخلی آن را به یک انتخاب خوب تبدیل می کند، علاوه بر قیمت های واقعا مناسب و اقتصادی می توان به طول عمر بالا، حرارت عالی درون فر و مصرف برق مناسب محصولات این برند اشاره کرد. همچنین تنوع و خلاقیت در عرضه انواع مدل های اجاق گاز فردار، اجاق گاز رومیزی، فر توکار باعث گشته تا محصولات این برند با غالب سلیقه ها سازگار باشد. به علاوه این شرکت با اخذ گواهینامه CE شرایط صادرات محصولات خود به اروپا را نیز مهیا نموده است.

 محصولات اجاق گاز سینجر از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار هستند، اما در عین حال ممکن است دچار برخی خرابی های شایع و مرسوم شوند و نیاز به تعمیرات اجاق گاز پیدا کنید که عبارتند از:

_ مشکل جرقه نزدن فندک اجاق گاز سینجر

_ کم شدن حرارت شعله اجاق گاز سینجر

_ به اندازه کافی داغ نشدن اجاق گاز سینجر

_ یکسره شدن جرقه زن فندک اجاق گاز سینجر

_ سفت شدن ولوم اجاق گاز سینجر

_  تنظیم نشدن میزان حرارت

اجاق گازهای استیل البرز

برند استیل البرز یکی از تولیدکنندگان ایرانی مطرح و شناخته شده داخلی و حتی خاورمیانه است که محصولات متنوعی را از سینک ظرفشویی و هود آشپزخانه گرفته تا انواع اجاق گاز و فر توکار تولید می کند. از جمله اجاق گازهای رومیزی این شرکت که طراحی مدرنی داشته و از فناوری های روز دنیا برخوردارند. از جمله خصوصیات اجاق گازهای رومیزی استیل البرز که به واسطه آن نیز در بین عموم مردم بسیار محبوب گشته اند، می توان به مواردی چون استفاده از برنرهای باکیفیت و بادوام، ترموکوپل های مدرن و پیشرفته و طراحی و زیبایی فوق العاده اجاق گازهای رومیزی استیل البرز اشاره کرد. با اینحال در اثر استفاده زیاد و در طول زمان این دست از اجاق گازهای رومیزی استیل البرز نیز ممکن است به تعمیرات اجاق گاز نیاز پیدا کنند که برخی از موارد شایع آن عبارتند از:

_ مشکل خاموش شدن پیلوت اجاق گاز رومیزی استیل البرز

_ زرد سوختن شعله اجاق گاز استیل البرز

_ دود کردن شعله اجاق گاز استیل البرز

_ بیش از حد حرارت ایجاد کردن فر اجاق گاز استیل البرز

_ بسته نشدن درب فر اجاق گاز استیل البرز

_ گیر کردن فندک و جرقه زن اجاق گاز استیل البرز

_ خاموش شدن شعله با رهاسازی ولوم اجاق گاز استیل البرز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *